Üçlü negatif meme kanseri nedir? İşte bu agresif kanser alt tipinin büyümesiyle ilgili yeni çalışmanın gösterdiği şey:

Üçlü negatif kanserler olarak da bilinen bazal benzeri meme kanserleri, sınırlı tedavi seçenekleriyle meme kanserinin özellikle agresif bir alt tipidir. Meme kanserinin luminal (meme kanalının yüzeyini kaplayan hücreler) ve bazal alt tiplerinin kökeni bilinmemekle birlikte, çalışmalar bazal benzeri kanserlerin luminal epitel hücrelerinden kaynaklanabileceğini düşündürmektedir.

Amerikan Kanser Derneği'ne göre, üçlü negatif meme kanseri (TNBC), tüm meme kanserlerinin yaklaşık yüzde 10-15'ini oluşturmaktadır. Üçlü negatif meme kanseri terimi, kanser hücrelerinin östrojen veya progesteron reseptörlerine (ER veya PR) sahip olmaması ve ayrıca HER2 adı verilen proteini hiç veya çok fazla üretmemesi anlamına gelir. (Hücreler, 3 testin hepsinde "negatif" test eder.) TNBC, daha hızlı büyüme ve yayılma eğilimi, daha az tedavi seçeneği olması ve daha kötü bir prognoza (sonuç) sahip olma eğiliminde olması bakımından diğer invaziv meme kanseri türlerinden farklıdır.

TNBC, hızla büyüdüğü ve bulunduğu anda yayılma olasılığının daha yüksek olduğu için agresif bir kanser olarak kabul edilir. Ayrıca tedaviden sonra geri gelme olasılığı diğer meme kanseri türlerine göre daha yüksektir.

Yeni bir çalışmada, Boston Üniversitesi Chobanian & Avedisian Tıp Okulu'ndan araştırmacılar, Hippo yolu olarak bilinen hücresel bir yolun uygun şekilde kontrol edilmesinin üçlü negatif meme kanseri gelişimini önlediğini gösterdi.

Bu bulgular Nature Communications dergisinde çevrimiçi olarak yayınlanmaktadır.

Biyokimya doçenti PhD, ilgili yazar Bob Varelas, "Bu yol düzensiz olduğunda veya bozulduğunda, meme bezindeki lüminal epitel hücrelerinin hızla bazal benzeri bir duruma geçtiğini ve üçlü negatif karsinomlara dönüştüğünü bulduk."

Deneysel bir modelde, araştırmacılar, meme bezlerinin luminal epitelindeki Hippo yolunun iki bileşeni olan Lats1 ve Lats2 genlerini koşullu olarak sildi. Bu genler silindiğinde, modeller hızla insan bazal benzeri meme kanserlerine benzeyen bazal benzeri meme karsinomları geliştirir. Bu karsinomların gelişiminin, Hippo yolu efektör proteinleri YAP ve TAZ'ın aktivitesine bağlı olduğunu ve bu iki proteinin silinmesinin, modellerinde karsinom gelişimini tersine çevirdiğini bulmuşlardır.

Araştırmacılara göre, Lats1/2-silinmiş tümörlerden tanımlanan gen ifadesi imzası, üçlü negatif meme kanserleriyle ilişkili agresif özellikleri tanımlamak için kullanılabilir. Bazal benzeri meme kanserlerinin tedavisi zor olduğu için Varelas, bu bulguların daha iyi tedavi ve daha iyi hasta sonuçları için yeni yönlere rehberlik etmede kullanılabileceğini umuyor. "Bu kanserlerin gelişimine yol açan hücresel mekanizmaların daha iyi anlaşılması, yeni terapötik seçeneklerin belirlenmesi için esastır" dedi.

(ANI'den gelen girdilerle)